Kannis!

Onsdagen på lovet åkte jag  med familjen till Gran Canaria- Puerto Rico för att vara där en vecka. Alltså kom jag hem i onsdags. Det var helt underbart där nere varmt och sol under hela tiden. Jag badade lite (dock inte lilla tummen som inte läkt än), solade mycket och shoppade lite. Jag fick en kortkort klänning i svart vitt vilket är helt inne nu (både kortkort klänning och svart vitt), en fin lite skyddas ängel i keramik, dekorations snäckor från medelhavet som jag ska inreda mitt nya rum med och ett litet ben vitt skrin med blommor (som är en stor trend i vår) på och en liten ängel. Som ni kanske förstår älskar jag änglar. Sedan köpte jag också två fina armband med små snäckor. Det var väldigt skönt och avkopplande att vara där. Hotellet var super fint, jag och min lillebror delade på en hyfsat stor lägenhet medans mina föräldrar hade en egen. Lite ovanligt och onördigt att ha två lägenheter när man bara är fyra pers kanske men det var väldigt skönt och kändes lyxigt att inte behöva trängas alla i en.  Hotell frukosten var underbar, älskar att äta hotell frukost åt melon varenda morgon. Middagen åt vi två kvällar på hotellets buffé som var olika varje dag och väldigt god. Annars åt vi på olika resturanger som vi hittade när vi gick runt. En kväll hittade vi en resturang där servitrisen var svensk kändes lite konstigt att vara där nere och så pratade servitrisen på svenska, hehe.
Tänkte bara passa på att tipsa om en handkräm som jag köpte där nere (den var slut på taxfree) Elisabeth Arden 8 hour Hand Treatment. Den är helt underbar händerna blir jätte lena och den kladdar inte utan går direkt in i huden. Så om ni har torra händer är denna kräm ett super bra tips. Den kostar 200 kronor i Sverige.
       

Det finns tusen saker till som jag skulle kunna berätta men detta får räcka för nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0