Angel of the day!?

Vill inte låta självisk men dagens ängel blev jag, enligt några kompisar. Bland annat gjorde jag insats när vi skulle gå av bussen i stan, mannen bakom mig hade med sig en barnvagn (med barn) och självklart hjälpte jag till att lyfta ner barnvagnen från bussen. En annan instas var när min kompis H skulle prova klänningar (till vår bal) och storlekarna inte var rätt så jag fick ut och leta reda på andra.

Så dagen i korthet: Började morgonen med nationellt prov i matte, fy fick ont i huvudet efteråt. Jag och en kompis S. (som också hade ont i huvudet efteråt) kom på att vi inte klarar av ett sånt prov när man måste tänka så mycket (hehe), det funkar helt enkelt inte to complicated.
Efter det hade vi en lektion till (spanska, suck alltså) sedan "slutade" vi och jag pluss två kompisar drog in till stan coh kollade runt i flera affärer. Vi han även med att köpa glass och sitta vid vattnet i värmen och äta den. Såå mysigt, då är det sommar.

Senare skulle vi stå i gaderoben på chalmers i två timmar (jag och S. ). Låter kanske lite konstigt men just nu orkar jag inte förklara bra. De hade nån föreläsning där och våran klass skulle turas om att stå i gaderoben och ta emot pengar när folk ville hänga av sig sina jackor. Men i detta fina väder var det inte många som hade jackor med sig. Jag och S. lyckades käna in lite pengar ändå, dock. Genom dricks för att vi var så trevliga mot de som gick förbi (hehe).

Imorgon bär det av ut till sommarstället på lilla ön. Äntligen är mitt rum helt klart där ute jag har till och med egen dörr nu. Så jag ska inreda det superfint. Sen ska jag även sätta mig på en klippa vid havet och sola. För hoppningsvis ska vi sjösätta våran båt också så då kanske det blir en tur i den. MIn kusin L. med familj ska hälsa på en dag också, ska bli trevligt. Annars har jag inget bestämt än får se vad som händer. Men eftersom det är långhelg kommer jag inte kunna skriva här på ett tag, men till nästa gång ska jag försöka fixa bilder som jag kan lägga ut här på kläder och outfits och så.

Ha det underbart nu!
Kramar

Dagens

Idag lånar jag idén om dagens från Linnéa <3. Hoppas att det är okej vännen.

Dagens Frisyr: Uppsatt i en ballerina knut (hetaste frisyren just nu)
Dagens Köp:  En ansiktsk kräm från Helen Rubenstein, kostade 585 kronor.
Dagens Klädsel: Tommy Hifliger mörk blå jeans, svart långärmad, mina svarta favvo ballerinor, vita pärlörhängen och silver armband med massa olika berlocker från raglady (älskar den affären)
Dagens Favorit: Mamma (tack för du vet vad!)
Dagens Negativa: Åt brödet jag gjorde på hemkunskapen, som inte fick jäsa ordentligt = ont i magen
Dagens Posetiva: Fick min efterlängtade kräm
Dagens Tack: MIn ängel, tack för att du finns

Vilken av dessa två klänningar ska jag ha på balen?

Hjälp  mig vilken av dessa två ska jag ha på balen? Skriv hjärna en komentar och berätta vad du tycker.
p.s. tack för hjälpen på för hand.

vs.

Kannis!

Onsdagen på lovet åkte jag  med familjen till Gran Canaria- Puerto Rico för att vara där en vecka. Alltså kom jag hem i onsdags. Det var helt underbart där nere varmt och sol under hela tiden. Jag badade lite (dock inte lilla tummen som inte läkt än), solade mycket och shoppade lite. Jag fick en kortkort klänning i svart vitt vilket är helt inne nu (både kortkort klänning och svart vitt), en fin lite skyddas ängel i keramik, dekorations snäckor från medelhavet som jag ska inreda mitt nya rum med och ett litet ben vitt skrin med blommor (som är en stor trend i vår) på och en liten ängel. Som ni kanske förstår älskar jag änglar. Sedan köpte jag också två fina armband med små snäckor. Det var väldigt skönt och avkopplande att vara där. Hotellet var super fint, jag och min lillebror delade på en hyfsat stor lägenhet medans mina föräldrar hade en egen. Lite ovanligt och onördigt att ha två lägenheter när man bara är fyra pers kanske men det var väldigt skönt och kändes lyxigt att inte behöva trängas alla i en.  Hotell frukosten var underbar, älskar att äta hotell frukost åt melon varenda morgon. Middagen åt vi två kvällar på hotellets buffé som var olika varje dag och väldigt god. Annars åt vi på olika resturanger som vi hittade när vi gick runt. En kväll hittade vi en resturang där servitrisen var svensk kändes lite konstigt att vara där nere och så pratade servitrisen på svenska, hehe.
Tänkte bara passa på att tipsa om en handkräm som jag köpte där nere (den var slut på taxfree) Elisabeth Arden 8 hour Hand Treatment. Den är helt underbar händerna blir jätte lena och den kladdar inte utan går direkt in i huden. Så om ni har torra händer är denna kräm ett super bra tips. Den kostar 200 kronor i Sverige.

Det finns tusen saker till som jag skulle kunna berätta men detta får räcka för nu.

Snart bär det av!

Imorgon bitti klockan kvart i fem kommer taxin och hämtar oss (jag och min familj). Hjälp det betyder att jag måste gå upp kvart i fyra på morgonen, kommer antagligen se ut som en död sill. Jaja nu har jag iallafall packat klart allting det tog nästan hela dagen, fick sortera bort en heldel. Men nu är det alltså klart. Jag och min lillebror tog oss en promenad och köpte godis till flygresan också, ett måste att ha. Har med mig diggi kameran så jag ska ta en massa kort nere på karan (gran canaria, puerto rico, design hotel) som jag kan lägga in här sedan när jag är hemma igen. Kan även skriva tips om flygresan och vad man ska göra om man åker till Puerto Rico nångång. Ett tips har jag nu, ha alltid med en mysig stor scarf på flyget som handbagage. Det blir lätt kallt där uppe i luften och ibland kan det finnas filtar på flyget (OBS inte alltid) men de är ofta inte så sköna. Så jag tipsar varmt om att ta med det. Hoppas bara inte att min horoskåp stämmer företsten. Läste att om jag skulle resa bort i april fanns det risk att jag skulle tappa bort bagaget. Tänk om mitt bagage kommer bort!? Hemska tanke! Hoppas verkligen att detta inte blir fallet. Näe nu måste jag gå ska äta middag sen blir det att lägga sig tidigt och försöka sova med tanke på att jag ska upp så himla tidigt.

Glad Påsk på er alla!
Kramar

Bättre sent än aldrig, BARCELONA!

Detta inlägg skulle jag ha gjort för längesedan men har tyvärr inte haft tillgång till bilderna för än nu. Men nu kommer de i alla fall bilderna från min och L. s resa till barcelona på februarilovet detta året.

Gwen Stefani - Yummy  "I´m feeling yummy.." Härliga minnen detta!