Komentarer

Sitter på golvet, eller rättare sagt på min rosa matte, i mitt mycket stökiga  rum (som enligt F är så rosa att det inte går att drömma mardrömmar här, hihi).  Med en Chai Latte (första gången jag provar, blir absolute en ny favorit), med soyamjölk (är laktos intolerant) brevid mig på bordet. Brevid mig på golvet ligger en hög med modetidningar och en stor halv uppackad väska. Ja jag vet, jag erkänner jag är dålig på att både packa och att packa upp. Funderar över vad jag ska shoppa av alla fina saker som jag hittade inne istan idag. Får nog bli en shopping dag på fredag också. Om det är  någon som inte har listat ut det vid detta laget så ÄLSKAR jag att shoppa.

När jag var ute på stan (i ös regnet) och gick, utan regnjacka eller paraply (yes jag blev minst sagt väldigt blöt)  fick höra flera komentarer (om mig) av främlingar. Vet inte hur jag ska tolka de eller hur jag ska ta det. Blev förvånad av att höra de. Men på något sätt ändå uppmuntrad, glad. Två unga killar jag gick förbi sa Hon var en söt, nätt sak (vet som sagt inte hur jag ska tolka det, possetivt vs. negativt bli glad vs. ledsen). När jag stod utanför Fröken Olsson och väntade på en kompis (Hanna som jag skulle lunha med) gick en "metro" kille, med metro kille menar jag en kille som går runt och delar ut metro tidningar gratis (tror han var 19-20 år gammal) förbi. Förts sa han What a gullig tjej när han gick förbi mig (samtidigt som han sneglade på mig). Sedan vände han och kom tillbaka. Då började han prata med mig. Tror han försökte starta en konversation :

Metro kille: Är du ledsen, du ser inte så glad ut.
Jag: Tittar förvånat upp, höll på att läsa ett sms. Nejdå jag är inte ledsen, lovar.
Metro kille: Okej så bra då. Men är du säker? Allt är bra? Väntar du på din pojkvänn? Men så har han inte kommit?
Jag: Allt är bra. Hehe nej jag väntar på en kompis. Hon kommer snart.
Metro kille: Annars får du ringa henne, vetdu.
Jag: Jadå.
Metro kille: Ger mig ett kort. Gratis kort på ett gym. Men du då får du en till som du kan ge till henne. Gymmar du ibland eller?
Jag: Jaa det gör jag allt.
Metro kille: Det är bra. Ger mig ett leende och sedan går han igen.

Hm.. lite rolig kille den. Vet hur det ska tolkas heller. Om det var bra eller dåligt.

Senare på dagen när jag var ute på stan, fick jag två busvislingar (av två unga killar). OBS när jag skriver unga i detta inlägg menar jag mellan åldern 17-19. Bara så att ni inte missförstår mig.

Vet inte om det var min söta klänning (som jag också fick många komentarer om idag, om hur söt och fin den var), gucci parfymen jag hade på mig idag eller vad det var som gjorde att jag fick alla dessa komentarer. Har faktiskt svårt att tro på alla komentarerna. Därmed också svårt att riktigt kunna ta de till mig (litar inte på de). Bättra på självförstoendet och självkänslan var det ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0