Stylist

Jag har kommit på ett yrke som jag tror skulle passa mig och som jag skulle trivas med och tycka vara roligt, nämligen Stylist. Och då menar jag kläd stylist som ordna inför en plåtning eller kändis stylist. Det kan nog vara ett krävande, anstängande, stressigt och tufft jobb ibland. Men eftersom jag älskar kläder, skor, väskor, accesoarer, att shoppa, mode, hålla koll på trender och läsa mode tidningar så tror jag att jag skulle klara det. Det blir inte lika jobbigt då om man älskar det man jobbar med. Dessutom tror jag att en viktig sak att tänka när man jobbar som stylist är "att göra det bästa av det man har att jobba med".  Några stora stylister (jag vill ha deras jobb, när jag utbildat mig klart) är namn som:

Rachel Zoe. Klär Keira Knightley, Mischa Barton ,Lindsay Lohan.

Annabel Tollman. Klär Scarlett Johansson

Christina Ehrlich. Klär Jessica Biel, Nicole Richie

Andrea Lieberman. Klär Gwen Stefani

Jessica Paster. Klär Kate Bosworth, Jewel, Jessica Simpson, Kate Hudson

Nicole Chavez har klätt bland annat Rachel Bilson, Kristen Bell, Ashlee Simpson, Scarlett Johansson

Tror ni att jag skulle kunna klara jobbet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0