Dagen

Tja vad ska man säga om dagen...det har hänt mycket och planerna har ändrats. Väckarklockan ringde redan vid 7 imorse. Eftersom jag och mamma skulle åka in med färjan tidigt till stan (vårat hus i stan). Jag var extremt trött (fast jag få skylla mig själv jag vet) på grund av att jag stannade uppe till sent i går kväll (ni får gissa vad själva...hehe). Därför sov jag på hela färje turen. Så glad över att man kan göra det. 

Väl hemma kollade vi posten (weei jag hade fått ett kort från Hanna (L) (tyvärr hade det trillat ut så jag kunde bara läsa halva =/ ) och fixade med lite annat. När jag satt där uppe och letade efter en sak (ja det var en väska jag letade efter) ringde telefonen. Det var min Susanna som ringde och ville träffas (förlåt G. hon är inte bara min jag vet men hon är min bästis i alla fall). Egentligen hade jag och mamma planerat att åka tillbaka ganska tidigt. Men nu blev planerna ändrade och jag stannade kvar i stan med Susanna.

Först tog vi en promenad ner till Billhälls (jag vet jag är lite trångsynt, är medveten om att det nu mera heter Hemköp men för mig kommer det alltid vara Billhälls och "Billhälls backen") vi kollade även in Rusta. Där hittade vi fina tallrikar och fat till våran lägenhet (intern skämt). 

Efter att ha gått upp för den jobbiga uppförsbacken ("Billhälls backen") som var full med mördar sniglar. Gick vi hem till S. igen och gjorde lunch. Super nyttigt bröd (hem gjort av Suss själv, duktig flicka) fullkornsbröd och smoothie. Som vi gjorde på vinbär (ny plockade från trädgården), smultron (som vi också plockade själva, dock hittade vi bara fyra stycken), nektarin, en halv banan och apelsin juice. Mums det var gott!

Efter ett tag var det dags för mig att åka hem (till sommarstället på Rörö) igen. Men innan vi åkte in till stan åkte vi först till frölunda torg. På vägen ner till bussen gick så klart mina skor,eller ena skon sönder. Ännu en rättelse det var inte mina skor utan mammas. Så typiskt att det skulle hända mig. Och ännu mera typiskt att det skulle hända när jag är med Susanna. Ja vad ska man säga det händer alltid något när vi två är med varandra. När halva sulan hade lossnat på ena skon och de lät som jag vet inte vad (pinsamt att alla som gick förbi kollade) bestämde vi oss för att jag behövde köpa nya skor. Efter mycket letande beslöt jag mig för att köpa ett par vita för endast 100kr (jag hade bara 100kr med mig). Hemskt matchade inte mina kläder för dagen över huvud taget (hade svart/grå kläder med blå jeans). När jag ställde mig utanför affären för att byta skor tittade folk som gick förbi inte lite på mig. Haha. Jag lovar jag är normal egentligen (almost anyway). Oförglömligt minne! Hehe

Snäll som hon är följde Susanna med mig in till Nisse Platsen. Där vi sedan skilldes för denna gången.

Tack för en rolig dag Susanna! Vet inte hur jag ska klara mig utan dig när skolan börjar. Har alltid roligt när jag är med dig och vi kan alltid få varandra att skratta. <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha låter som en kul dag! haha synd att du bara kunde läsa halva vykortet :P menmen <3<3

2007-07-11 @ 15:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0