Dagen

Idag var det min andra jobb dag. Jag behövde gå upp redan klockan halv sex imorse. Inget roligt alls, var sjukt trött och mådde illa (spyfärdig). Menmen jobbar man så jobbar man. Det var bara att gå upp ur den varma sköna sängen och göra sig iordning. Havsutsikten från färjan imorse var dock otroligt vacker. Soluppgången mot det stilla, spegelblanka blåa havet och öarna (possetivt ska man tänka). Sedan har jag nu jobbat en hel dag med både det ena och det andra. 

Jag måste bara berätta om en så underbar film som jag såg igår. Skicka vidare hette den. Bland annat var skådespelerskan Helen Hunt med. Tanken bakom handlingen i filmen tycker jag var väldigt spännande. Tanken på att genom att starta en "välgörenhets" kedja kunna förändra världen. Och om inte förändra den i alla fall hjälpa främlingar och göra männsikor gladare. Jag rekomenderar verkligen att ni ska se den om ni inte redan har gjort det. Men var berädda på att tårarna kommer rinna, inte bara lite i slutet av filmen. 

Redan idag skickade jag vidare, på ett sätt. Jag var på väg ut från Handelsbanken när en mann (som precis tagit ut pengar ut bankomaten) frågade mig om jag skulle kunna hjälpa honom. Hans bankomatkort hade fastnat i automaten. Han sa att eftersom jag hade små fingrar kanske jag skulle lyckas bättre med att ta ut den. Vilket jag också gjorde, efter ett tag. Han tackade så mycket och man kunde se ett leedne sprida sig på ansiktet. Som tidigare såg lite bekymrat ut. Kändes riktigt bra att kunna hjälpa någon, en främling dessutom.

Men nu ska jag kolla på Allsång på skansen. Skriver mer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0