Fashionista

Ja jag erkänner jag är en fashionista. Jag älskar mode, kläder, skor, väskor, hålla koll på vad som är inne och vad som är ute, läsa modetidningar och inspireras av vad kändisar och folk på stan har på sig. Visst kan jag hålla med om att det känns trist och tråkigt att prata om vad som är inne i höst. Det är faktiskt sommar, still. Samtidigt tycker jag att det är intresant att läsa om vad som kommer vara inne och fundera på outfits. Därför hade jag tänkt ägna detta inlägg åt att lista vad som kommer vara trendigt i höst och vad jag tänker köpa och vilka trender som jag inte tänker följa. So here it goes:

Pumps (Jag ska köpa ett par svarta med mellan rund tå och klack. De kommer användas lika mycket till vardags som till fest. Och jag ska använda de till jeans, kjol, klänning ja de kommer kunna gå att användas till allt kort och gott.)
Lack (Är en trend som stannar kvar även i höst. Jag ska leta efter ett snyggt lack skärp som jag bär ovanpå kappan. Jag ska också köpa ett par lack stövlar. Antingen höga eller låga. Extra het blir du om du använder lacken som kontrast till matta stickade kläder (t ex. ylle).
Preppy looken (En av de trendigaste lookarna i höst. Införskaffa "snälla" kjolar, klänningar och kvinnliga blusar.)
Kappan (Antingen en figursydd eller en arméinspirerad)
Kuvertväska (Bort med stora väskorna nu är det minimalt som gäller. Jag ska införskaffa i alla fall två nya kuvertväskor. Som jag ska använda lika mycket till vardags som till fest. Det svåra blir bara att vänja av sig allt som ligger i stora väskan nu. Vad ska man spara och vad ska man ta bort, hur ska allt få plats? Well det får lösa sig)
Paljett (För att enkelt piffa upp din vardags outfitt köp ett paljett skärp. Annars funkar både paljett klänningen och linnet bra som vardagsplagg i höst. Bär de till strumpbyxor och en grovstickad kofta. Och du kommer lysa upp i höst mörkret. Thats what I will do.)
Strumpbyxor (De är både mysiga, värmer, bekvämma och i höst funkar det till allt. Köp upp ett lager med strumpbyxor i olika färger. Jag ska köpa en massa olika och använda de jämt, almost.)
Färg ( Denna hösten behöver du inte tänka på vilken färg är mest inne och vilken borde jag verkligen inte köpa. I höst är alla färger inne. Så passa på att frossa i färgglada plagg. Och din favorit färg.)
Stickad lusekofta i XL (Så skön och mysig. Använd den som klänning i höst. Gärna med isbjörn eller pingvins motiv. Skidsemester outfit  goes vardags outfit istan.)
 
När du shoppar tänk överklassplagg möter avslappnat som är en annan look som funkar i höst. 

Jag hakar inte på päls trenden som är i höst. Vill du haka på trenden? Kör i så fall på fejk päls. Det är absolute inte rättvist eller okej att döda djur bara för att få pälsen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din Woolrich jacka då? har den ingen päls...

2008-03-22 @ 11:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0