Helg

Jaa äntligen är det helg. Efter att ha jobbat en vecka och gått upp tidigt (5.30) varje morgon är jag nu ganska trött. Så det ska bli skönt att inte behöva gå upp så tidigt imorgon. Fast jag tycker faktiskt att det är roligt att jobba. Eftersom att jag (och pappa min) pendlar mellan sommarstället på lilla ön Rörö och stan är kontrasterna stora. Vilket gör att man märker hur bortskämda (om man nu kan kalla det, det) vi stadsbor är. I matäffären kan vi få tag på vad vill än vill (i princip). Till lunch kan vi välja mellan sushi, kina mat, thai mat, vegetariskt, sallad, indisk mat ja utbudet är stort. Caféer finns det många av, lika så klädaffärer, skoaffärer m.m. Till och med latten är inte bara en latte utan kan serveras med både mellan, lätt och soya  mjölk.  Jag menar absolute inte att det är dåligt på något sätt att det finns så mycket att välja mellan i stan. Tvärt om jag tycker att det är bra, då kan ju alla få precis det som de vill. Men jag menar bara att kontrasterna är stora och att man inte ska ta allt förgivet.
Till helgen ska jag väl träffa en kompis och åka till Hönö, I think. Ska bli trevligt as always. Jag hade också tänkt hinna med att bara ta det lungt. Sitta och läsa mode tidningar med en kopp grön te brevid. Kanske hinner jag också med att designa smycken (som jag ska köpa pärlor och annat till nästa vecka, för att göra själv). Jag ska även försöka vara duktig och flitig och sticka en egen halsduk till vintern i storlek XL. Eftersom det kommer vara helt inne. Vet inte om jag kommer klara att full följa det, men önska mig good luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0