Helgen

Denna helgen tillbringade jag här på sommarstället på lilla ön R. Med två underbara flickor Hanna F och Susanna. Hanna följde med mig ut redan på fredagen. Tyvärr var vädret mindre roligt när vi kom ut fredag eftermiddag men eftersom det var första gången Hanna var här så vi tog en liten promenad. Trots att det små regnade. Det var trevligt vi gick och pratade samtidigt som jag visade runt på lilla ön. Vi tog en promenad ut på naturresarvatet och jag visade mitt smultron ställe. Som inte såg speciellt inbjudande ut i det tråkikiga vädret som annars.  

På lördags förmiddagen kom min moster, morbror och kusin på besök (stannade till söndagen). När vi hade ätit frukosten och gjort oss i ordning gick jag och Hanna ner till Ica affären på ön för att handla mat (suprise va? hehe). Vi hade nämligen lovat min mamma att vi skulle baka kladdkaka men vi hade inget smör hemma så därför fick vi gå ner och köpa det, när vi ändå var där nere passade vi på att köpa lite annat som stod på handlingslistan. Väl tillbaka från handlingen bestämde vi oss för att vi lika gärna kunde baka kladdis med en gång. Det blev riktig god kladdis, team work. Senare gick vi ner till "parken" vid hamnen och kollade på boul tävlingen och allt folk, det var ju trots allt R. dagen. Till lunch köpte vi varsin hamburgare. Med två gånger större hamburgare än brödet, hehe. Men det var gott ialla fall. Vi satte oss på en bänk och pratade om allt och ingen ting medans vi åt våra opropitonerade hamburgare. Tiden gick och vid 4 tiden kom Susanna med färjan.

Innan vi skulle ner till hamnen senare på kvällen bestämde vi oss för att gå ner till Ica för att köpa godis. Tillslut köpte vi vindruvor och marabous mörka choklad. Så vi var halv nyttiga ändå. Vi gick ut mot standen och klättrade upp på en klippa (med utsikt över hamnen och havet) där vi satte oss och pratade och åt våra vindruvor och mörka choklad. Vi tre kom på att vi verkligen gillar det (vindruvor och choklad). Faktum är att vindruvor faktiskt är lika gott om inte godare än godis. Från och med nu ska jag ( i alla fall försöka) bara äta vindruvor och choklad i stället för godis. Honungs melon är också väldigt gott, by the way.

Men tillbaka till helgen senare på lördags kvällen var det dags för oss tre att gå ner till hamna där festen var. Jag hade på mig mitt nya linne som jag hade shoppat fredagen innan på rea på Twist and Tango, mina favvo jeans nämligen Tommy Hilfliger jeansen, mina nya skor (som jag bloggade om innan, de beige) och min svarta kofta (för jo tyvärr var det inte tillräckligt varmt så att det gick att vara utan den) från Design Only. Linnet är beige med virkade axelband, kan lägga ut en bild på det här senare. Tyvärr var det väldigt många fjortisar där nere. Men vi tre lyckades att have a good time any way.

Det blev en ganska sen kväll (eller inte jätte sen, menmen) trots det vaknade vi redan vid 10. Det var en fin dag så vi beslöt oss för att fixa sommarfötterna. Så vi tog en promenad runt kvarteret och sedan ut till A. viken.  Där låg vi sedan på en klippa vid havet och solade tills det var dags för lunch. Till lunch ville vi fruktsallad så vi fick åter igen gå ner till lilla (men bra) Ica för att införskaffa det som saknades. Sedan lagade vi iordning salladen som bestod av melon, kiwi, äpple, apelsin, banan och vindruvor. Mycket gott och somrigt.

Med andra ord jag hade en underbar, trevlig, rolig och mysig helg.

Tack till Hanna F och Susanna för det. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0