Kärlek

Love is a tricky business.

Varje gång någon har velat komma närmare har jag skjutit bort de. Varför vet jag inte. Det är inte det att jag inte velat eller att jag gjort det med flit. Kanske har jag varit rädd eller bara inte varit redo, inte tillräckligt mogen. En annan dum sak är att jag inser vad jag vill ha när jag vet att jag inte kan få det.

Men nu är jag mognare, äldre och inte rädd längre. Eller jo det är klart jag är ibland men inte på samma sätt som då. Nu vet jag vad det är jag vill ha. Kanske just därför vet jag inte hur jag ska få det. Det som tidigare varit den lätta delen har nu blivit den svåraste.

Tänk om man skulle kunna få en ordbok när det kommer till kärlek. Eller om man kunde läsa andra personers tankar, ibland. Det skulle underlätta altt så mycket. Varför har tjejer och killar ibland så svårt att förstå och tolka varandra?

Jag har suttit och kollar på Sex and the city boxen. Och även om de tjejerna är mycket äldre än mig kan jag ändå se flera likheter mellan de och mig. På deras beteende och deras problem och tankar. Framför allt Carrie och Mr. Big. Fast även de andra ibland också.

Nej jag ska inte skriva för mycket detaljer. Ni som känner mig kanske kan lista ut vad det handlar om. Ni  får gärna komentera (alla) om ni tror att ni kan hjälpa. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0