Min Framtid...

Vid frukost bordet imorse kom vi in på framtiden (min framtid). Eftersom jag fick reda på igår att jag kom in på den linjen och den skolan som jag helst ville, Hvitfeldska Affärsprogrammet.

Tänk att få jobba som att vara inköpare för någon stor och känd klädaffär, som köper in märkeskläder. Ha koll på vad som är inne och inte, få resa och gå på olika modevisningar (utan att behöva betala själv...) runt om i världen.

Detta hade verkligen varit drömjobbet för mig. I alla fall vad jag nu ser som dröm jobbet. Jag älskar att resa och hålla koll på mode vad som är inne och inte dessutom är jag även intrreserad av ekonomi. Förhoppnings vis skulle jag även kunna tjäna bra på detta jobbet. Efter ett tag om jag blir bra på det. Missförstå mig inte nu, det viktigaste med ett jobb tycker jag är att man jobbar med det man gillar och ens passion. Men det skulle ju inte vara fel eller skada om man dessutom kunde tjäna bra genom att jobba med något som man älskar. Om jag skulle lyckas med detta skulle jag vilja köpa en lägenhet i New York, en i Californien, Manhattan, Nya Zeeland, Frankrike, London, Stockholm och en villa i Italien, Spanien, Hollywood och Grekland. Självklart vill jag också ha en lägenhet i Göteborg och ha kvar sommarstället på R. Så skulle jag ofta vilja resa till Singapor(igen), Indionesien (bali), Austalien (dyka), Afrika (få en uppfattning om hur de fattiga där har det). Finns en hundra andra ställen som jag också skulle vilja besöka. Sedan skulle jag också skänka mycket pengar till välgörenhet.

Men okej jag ska inte ljuga, självklart skulle jag shopppa för en del pengar också. Fina kläder och skor. Sedan skulle jag även köpa en massa fina presenter till folk i min omgivning. Stackarna skulle bli bortskämda, hehe.

Jag skulle kunna skriva så  mycket mer om detta ämnet, kanske blir en annan gång. Just nu måste jag sluta skriva. Klockar börjar bli mycket. Det är en dag imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0