Snacks

Som jag lovade innan ska jag nu skriva några tips på vad man kan ta som snacks i stället för godis och annat onyttigt (och faktiskt helt onödigt).

  • Nötter av alla dess slag. Mina favoriter är casher nötter (naturella) och Mandlar
  • Vindruvor och Melon (lika gott som godis om inte godare dessutom är det hundra gånger nyttigare)
  • Jordgubbar (antingen naturella eller doppade i mörk choklad, och då menar jag inte marabous mörka choklad utan verkligen mörk choklad. Minst 70%.)
  • Juice (blanda och mixa din egna för att vara hundra % säker på att du vet vad du får. Köp apelsiner och pressa själv mixa med melon och hallon (bär).
  • Smoothie (gör den själv och blanda olika frukter och bär
  • Te (Väldigt mysigt att dricka framför en film eller när man sitter på verandan och pratar med kompisar. Plus med te är att man blir varm av att hålla i en kopp med det, hehe. Glöm inte att det är grönt, svart, rött eller vitt te som gäller och inte billigt "vanligt" frukt te. Även om det "vanliga" kanske smakar gott men det är inget nyttigt i det. Remember.)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0