sol, sommar, värme, havet, segling, rörö + Malin = kärlek

Åh så underbart. Äntligen är det sommar igen. Och jag är frisk, almost. Så idag har jag gjort absolut ingenting but solat. Mestadels låg jag vid havet på en av stränderna här ute och solade. Härligt! Det var varmt solen sken och himlen var klarblå. Skulle ha seglat också men det blev inget av det, tyvärr. Får göra det en annan dag.

Jag saknar er alla så mycket,  mina underbara kompisar och kusiner! Tänk vad underbart det hade varit nu att sitta vid havet i detta väder.Grilla och ha mysigt. Hoppas att vi snart ses. (L)

Till slut en rolig och lite gullig sak. I fredags var det Nordöslöjd här på rörö. Jag vet namnet låter som att det var riktigt boring. Men det är inte så tråkigt faktiskt, ganska mysigt. Jag och mamma gick dit ner för att kolla in vad som fanns detta året. Det är olika personer från öarna som har gjort handgjorda saker som de säljer. Riktigt fina saker. Vi köpte två fina änglar i ull som vår granne A. hade gjort, Rörö bröd, hema gjord godis kola och en brödkorg med handmålat havs motiv på. När vi skulle betala komenterade hon i kassan min klänning (en vit baby doll) och sa att hon tyckte den var jätte fin. Jag tror att jag sammanlagt fick 5 till liknande komentarer av olika personer (både sånna jag känner och främlingar). Alltid kul! Men nu ska jag komma till det roliga. Efteråt gick jag och mamma för att köpa lotter (tror vi köpte lotter för över hundra kroner, en lott kostade 2 kroner, hehe). Pengarna gick till röda korset och rädda barnen så vi tänkte att det var värt det. Efter att ha fått många nit lotter fick jag äntligen en vins lott. När K. gav mig vinsten bara skrattade jag (och alla andra). Jag vann en GOSSEDJURS hund. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0