Mer Självkänsla!

För ett tag sen var jag på en otroligt bra föreläsning med Mia Törnblom. Den handlade om självkänsla. Innan jag fortsätter att berätta vad som sas måste jag bara ge berömm till Mia som var en fantastisk föreläsare rolig men ändå seriös. Nåväl jag ska inte skriva allt bra som hon sa, isåfall får ni gå på föreläsningen själva om ni vill veta mer eller köpa hennes senaste bok, som jag rekomenderar varmt. Men en bra sak som hon sa var att ofta om man blir bedd att säga kanske 5 saker som man är bra på svarar man ; "Hmm.. ja jag är bra på att ... men det är klart inte lika bra på det som ..." Varför säger man så? Det är bara dumt! Ja menar det var ingen som frågade om man var bäst i världen på det, eller ens om man var bättre än nån annan på det utan bara vad man själv tyckte att man var bra på. Många av oss jämför oss ofta med andra människor hela tiden, vad det än handlar om. Detta är inte bra för vår självkänsla och det är något vi måste sluta med att göra!


Nu är det dags för mig att avsluta. Sov gott alla!
P.S. Köp och läs Mias senaste bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0