Tips för torra läppar och ont i halsen

Pratade nyss med en kompis på msn, hon frågade om tips för torra läppar och ont i halsen. Kom på att det kanske skulle vara bra att skriva detta här. Eftersom jag är ganska så erfaren på detta område. För torra läppar rekomenderar jag lip butter från body shop, finns i en massa olika goda smaker. Just nu använder jag själv detta i smaken mango (den fetare variationen) och ett i smaken melon (i den mindre feta variationen), mycket bra. Ett annat bra tips till torra läppar som jag har är hederlig idominsalva. Budgetvänlig och bra. En VARNING dock, ta inte för mycket! Då blir dina läppar allt för vita och det vill ingen ha. Lagom är alltid bäst. Konstigt föresten att det bara är här i Sverige som vi har detta ordet, Lagom, det är ett väldigt bra ord som alltid kan användas. Men tillbaka till saken nu. Nu var det tips till ont i halsen en bra sak är att dricka mycket te, ett extra pluss är att dricka grön te nyttigare än annat te. Att äta starka halstabletter kan också hjälpa beror dock på vilka halstabletter det är. Äta choklad är också bra för ont  halsen. Det är lite olika för person till person men jag tycker att det funkar bra. Suger man på chokladen så den smälter mjukar den upp i halsen. Vill man vara nyttigare väljer man mörkare choklad men jag vet dock inte om den smälter lika bra i munnen som marabo mjölkchoklad. Men testa kan man ju alltid göra så klart. Hoppas att tipsen ska kunna vara till lite hjälp.
Nu måste jag fortsätta plugga spanska glosor och so prov till imon. Caio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0