Besök hos Matilda

Nyligen kom jag och mammis hem från minsta kusinen Matilda. Hon är 8 år gammal och världens sötaste lilla Matilda. Hon genomgick en ganska stor operation för ungefär två veckor sedan nu. Hennes föräldrar hade berättat att jag kanske skulle komma och hälsa på henne på sjukhuset så det första hon sa när hon kom till sjukhuset (innan hon opererats) var : Malin, Malin! , på teckenspråk. Ååh känns underbart att någon gillar en så mycket och vara någons "idol".

Hon var så söt när vi satt i soffan hos de och fikade idag, självklart ville hon att jag skulle sitta bredvid henne. Fick kramor i en massor av henne och pussar. Så gulligt när hon "pussas" hon lutar sig fram och gör "smack" ljudet, hehe. Sedan blev hon så trött så hon lutade sig mot mig och nästan somnade.


På vägen dit hade jag och mammis köpt med oss en målarbok med klistermärken och en penna så klart med sagoprinsessorna på. Tänk när man var så  lite och verkligen avgudade dessa prinsessor. Och älskade att få allt som var rosa eller förknippades med sagoprinsessorna. Blev lite nostalgisk där. Vi köpte även med en lite söt blomma i en rosa kruka med en liten prinsess flicka på.

Hon blev jätte glad! Åå så roligt att kunna glädja någon så. Jag gillar verkligen att hjälpa och glädja andra människor speciellt små barn.

Nej nu måste jag räkna lite matte, suck! Måste man så måste man .. tyvärr .

image220


Dagens Outfit bestod av:

Jeans: Gina Tricot
Blus: Odd Molly
Jacka: Woolrich
Skor: Nilson, höga pumps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0