Rosett

Till våren är håraccesoarerna en av de viktigaste accesoarerna. Självklart är blomman i håret den absolut största accesoaren men även rosetter är hett i vår och sommar.  För ett tag sedan införskaffade jag därför en söt rosett att ha i håret. Back in the days, farmor min komenterade denna i helgen när de var här på middag. Hon tyckte den var väldigt fin och sa att hon hade en liknande när hon var i min ålder. Ja, kan inte säga annat än att hon hade riktigt bra smak då. Gillar också att det gamla modet från förr börjar komma tillbaka (vilket det har hållt på att göra ett tag nu i och för sig). Jag älskar att kolla på bilder från klassiska filmen Breakfust at Tiffanys med Audry Hepburn och bilder på andra äldre mode ikoner. Så här ser min rosett ut:
 
image267

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0