Mode Collection höst/vintern 08

Jag såg som jag skrev innan på programmet på Svt 2 om hösten och vinterns mode och trender 08. Det var inga direkta nyheter men tänkte ändå att jag kunde lista upp vad jag såg mest av, trender.

Strumpbyxor, tjocka varma helst i svart, grått eller rött

Skräddat, strikt men samtidigt ledigt. Mycket feminint med blick på midjan markerat med bälte.  Både brittsikt och 40-tals inspererat. Mycket fransar, hatt, klassiskt och volym. 

Lager på lager, är en stor trend och blandas hej vilt. 

Global mix

Många olika mönster och material 

Dekadent, med stövlar, tweed och lite päls.

Konst inspererat när det kommer till tyger

Sport, influerar hos många designer med luvor och dragkedjor

Ekologiskt - etisk medvetenhet och naturmaterial

Grått och blått i kombination men också var för sig

Blått och rosa i kombination men också de var för sig (då menar jag inte himmelsk blå eller marin blå utan mer blå/grå variant)

Mycket brunt i olika nyanser och rött

Jag tycker att det kommer bli en underbar mode höst/vinter, gillar det verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0