Oväntat

Senaste veckan har varit oväntat trevlig. Jag har dock tyvärr inte hunnit med att blogga, men nu ska det bli en ändring på det. Eftersom min dator chrashade och behövdes startas om från början kan jag fortfarande inte lägga upp bilder, men det kommer en mängd av dem så fort jag lyckats ordna detta.

I veckan har jag fikat, säkert hundra gånger. Har kommit på att fika är alldeles för oupskattat. Soho, Espresso House, Vallgatan och Franska Cafét har besökts denna veckan. Måste säga att alla har sin charm, gillar dock Franska caféts kaffe grovt. E som bott senaste tiden i Belgien, spännande värre, kom hem över påsk och mötte upp mig en eftermiddag för en liten fika. Igår blev det en heldag på stan med F, riktigt trevligt och mysigt. Avslutade dagen med ett bio besök, A Shoppaholic. Får väl medge att filmen var bra, inget större budskap men det var roligt att se (kännde väl kanske igen mig till en viss del). Tror dock att filmen gav motsatt effekt för på vägen hem kollade jag och F in i varenda skylt fönster vi passerade.

Senare igår tändes grillen och det blev grillat kött till middag, rött vin , jordgubbar till efterrätt med släkten. 

Dagen började mysigt med nybakat bröd och champagne te till frukost. Pluggade lite psykologi och sedan blev det en liten tur in till stan. För att möta upp O på en fika och en liten promenad.


Nu ska jag lägga upp en plan för morgon dagen, då jag ska agera "personal shopper" åt M.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0