Smultronstället

Götet kryllar av smultronställen, Haga, Hovås, Amundön och flera flera andra. Just nu längtar jag allra mest ut till lilla (med betoning på lilla) ön R. Trots att denna ön endast består av en liten ica, ett litet café och lilla fiske boa (båda dessa sistnämnda endast öppna på sommaren) gillar jag denna ö. Egentligen finns det absolut ingenting att göra där, mer än bada, sola, åka båt och ta det lugnt, men det kan vara väldigt skönt det också! Allt har sin egen charm!

 Jag har varit där sedan jag var liten. De första åren tillbringade jag veckor av sommaren i en båt, i gästhamnen. Nu har vi avancerat oss och har ett hus på denna ö. Miljön är underbar och jag älskar lugnet, närheten till havet, ständerna, hamnen och grannarna. När nu våren äntligen börjar komma med stormsteg längtar jag efter att få bo just där ute på denna ö några dagar, åka båt, ta en promenad på naturreservatet vid kullerstenarna, höra vågorna, kolla in båtarna i gästhamnen och framåt kvällen äta glass/grilla vid hamnen. 

På fredag blir detta dock verklighet, då blir det tre underbara dagar på mitt sommarställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0