Grattis på födelsedagen!

Detta blev en anorlunda födelsedag för pappa min, minst sagt. Mamma vaknade med hög feber och magsjuk. Lillebror, pappa och jag är förskylda och farmor som skulle kommit på middag idag (med farfar) ringde imorse och sa att hon blivit sjuk. Dagen började med massor snöflingor utomhus och i mitten någonstans vände det om till ett ruskigt regn väder.


Därför blev det syskonen Holmander, bror och syster, som fick uppvakta födelsedagsbarnet så gott de kunde. Det överlämnades presenter som glatt togs emot. Vem skulle inte blir glad för två super snygga espresso muggar från NK, en dvd och en "tunna" med whisky? I alla fall blev pappa vår glad för detta. Jag gick även upp tidigt för att göra födelsedagstårtan som jag lovat. Kanske inte så komlicerat, med kladdkaka, men gott blev det. Och är inte det huvudsaken?  På födelsedagens önskemål såg vi även filmen "Rött Hav", som faktiskt var bra. Senare ikväll blir det ännu mer kladdkaka, glass, vin och Beck.

Det gäller att göra det bästa av situtionen. Tycker vi lyckades relativt bra trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0